Simultaan 2024 op 24 mei!

Grootmeester Loek van Wely (piekrating 2714) komt vrijdag 24 mei naar Limmen!

Kijk gerust via de jaren bij bovenstaande knoppen voor eerdere edities om een indruk te krijgen hoe zoiets eraan toegaat!

Aankondiging

Loek van Wely
King Loek komt naar Limmen!
Simultaan met ‘King Loek’

Bij Schaakvereniging Vredeburg uit Limmen is de traditie ontstaan het schaakseizoen af te sluiten met een simultaansessie, waarbij alle leden het tegelijk opnemen tegen een topspeler. In de afgelopen jaren bezocht al menig grootmeester de knusse speelzaal aan de Dusseldorperweg. Nu de vereniging vijftig jaar bestaat, besloot secretaris Bert Hollander het simultaan groots aan te pakken. Hij strikte niemand minder dan zevenvoudig Nederlands kampioen schaken Loek van Wely. De grootmeester, bijgenaamd King Loek, is met een elo-rating van 2600 punten veruit de sterkste speler die ooit aantrad voor het simultaan bij SV Vredeburg. Van Wely (51) was jarenlang eerste bordspeler van het Nederlands schaakteam op de Olympiade en won een karrevracht aan toernooiprijzen. Op vrijdagavond 24 mei vindt vanaf 20.00 uur het SV Vredeburg-simultaan plaats. Nieuwbakken burgemeester Ben Tap is bereid gevonden het evenement te openen door het spelen van een eerste zet. Met het simultaan op 24 mei en ook nog een daverend jubileumtoernooi op 31 mei sluit SV Vredeburg het memorabele, vijftigste seizoen uit de clubgeschiedenis af.

Deelnemerslijst

Hieronder staan alle mensen die hebben toegezegd. Een enkeling moet de nog avond vrij krijgen en staat er niet tussen. Weet je inmiddels meer, laat het de organisatie dan ook weten! Kun je onverhoopt toch niet, meld ook dat dan, dat is echt belangrijk!

nrnaam
1Dirk Aafjes